Slagen hjälte...

Det är en slagen hjälte som rapporterar..
Skämt åsido, men de sista 2 veckorna har inte varit roliga.. Börjat med halsont som bara blev värre och värre och slutade som inflammation i luftvägarna.
2 dagar in i antiobiotika kuren började en visdomstand göra ont. Även detta blev värre och värre och slutade med att den drogs ut igår. Så nu tycker jag att det räcker.. Aight??
 
Var trots förkylningen på The Foo Fighters i Göteborg.. Ni kanske har hört talas om denna konsert?? :p
 
De öppnar starkt och när andra låten är monkey wrench är lyckan nådd.. Men typ halvvägs in i låten börjar de spela konstigt.. Visst att låtarna görs om lite när det är live och så, men det här lät inte rätt. Frågade Krille vad som händer, eftersom han såg lite bättre.
Visade sig att Dave Grohl, sångaren, snubblat och ramlat av scenen. Mellanspelet på scen pågick medan de kollade hur det gått för honom.
Well, snubben bröt benet..
Kul.. Här har man sett framemot dem så länge och gått dit trots att man mår skit och så bryts spelningen pga att sångaren brutit benet.. Vad är oddsen? Kan universum tala tydligare? "Gå hem!!"
 
Övriga bandmedlemmar börjar spela covers.. Visst det var bra, men inte riktigt det man kommit dit för. Jag och Krille börjar fundera på att gå. Men så börjar de spela "Under pressure" med Queen så kände att det här måste vi höra. Jag menar hur ofta får man höra den live? När 2/3 av låten spelas kommer Dave tillbaka! Jävla tur att vi inte gick..
 
För att göra en lång historia kort, jävla bra konsert.. "Hero" gav mig rysningar i hela kroppen. Har filmat men det blir liksom inte samma sak..
SÅ nöjd med att vi stannade.. =)
 
Imorgon är det midsommar och jag vet inte riktigt om jag orkar med något firande.. Mår fortfarande inge vidare.. Kanske följer med till Perssons stuga och käkar med de andra och ber mamma hämta mig när hon slutat jobba.. Som det är nu vill jag bara vara hemma..
 
 
 
0 Kommentarer till "Slagen hjälte..."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!