Värk i själen

Vissa dagar ligger den bara där under ytan och pyr. Min eviga följeslagare. Den där förbannade sorgen. 
Så händer det något, i regel bara en skit grej, och den slår ut i full blom.
 
Känslan då.. Ja vad ska jag likna det vid? Det närmsta jag kommer på är besked om att någon när och kär inte längre finns. Den nakna sorgen som gör så förbannat ont.
Mitt i all sorg kommer hjärnspökena som hör depressioner till. Känslan av att vara komplett värdelös. Att ingen skulle sakna en.
 
Detta kan komma som en blixt från klar himmel också. 
 
Det kan gå över efter 5 min, men det kan lika gärna ta 6 månader kanske mer. Det vet man aldrig. 
Kanske inte är så konstigt att depressioner numera räknas som en dödlig sjukdom. 
Det enda man kan göra är att hålla i sig och hoppas på det bästa. 
0 Kommentarer till "Värk i själen"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!