Myror i huvudet..

Tänk er hur myrornas krig ser ut på tv:n. Den känslan har jag i huvudet.. Tankarna flyger och far hit och dit.
 
Har känt mig mer i kontakt med mig själv det sista. Som att det där filtret är borta. Känner mer, på gott och ont.
Ilskan besöker mig ofta. Skit saker triggar den. 
Har lättare för att gråta.
 
Läser mycket. Bara böcker som berör. 
Musiksmaken har ändrats..  Lyssnar bara på texter som känns.. På röster som förför..
 
Just nu saknar jag dig C.. Vi som var så tajta.. Du var den jag ringde när livet var tungt.. När något roligt hänt.. Jag var den du ringde.. Oavsett vilken tid på dygnet det var fanns vi för varandra.. 
Du hjälpte mig ur de djupaste svackorna. Du lockade fram ljuset igen. Jag hjälpte dig ur ilskans rike. Ur ett destruktivt förhållande..
Vi räddade varandra..
 
Men en dag var allt förändrat.. Jag fick smaka på ilskan och det elaka som du kämpat med att få bort. Och elak var du. Ordet elak räcker inte.. Du sparkade på en som redan låg ner.. Hoppade på mig rent av..
Du försvann.. Och jag slutade höra av mig till slut, för att inte vara en svår och jobbig grej..
Jag har hatat dig.. Hatat för de onda orden som kom från dig..
 
But still.. Jag saknar dig..
 
0 Kommentarer till "Myror i huvudet.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!