Spegel spegel på väggen där..

Länge har jag försökt att sätta ord på en del av det mörka som gror inom mig utan att lyckas.. Så kommer Molly Sandén och nailar det spot on.. Precis så är det..
 
Stundtals kan jag lura mig själv, trycka undan.. Men sanningen är att min självkänsla är icke existerande. Jag har inte speciellt höga tankar om mig själv. Jag dömer mig själv väldigt hårt. Är inte snäll när jag granskar mig själv.
 
Gammal som jag är borde jag väl ha kommit över det där, men mobbing sätter sina spår. Får man höra i många år att man är ful, fet och värdelös så blir det ens sanning. Till den grad att komplimanger gör mer ont än en förolämpning. För förolämpningen är bara en bekräftelse på det man redan visste.
 
Att älska och tillåta sig själv att bli älskad blir ett enormt problem. För ingen kan väl älska det här? Ni ser väl? Så varför ska jag bry mig om att älska? Förr eller senare kommer personen upptäcka hur fel jag är. Så varför släppa in någon?
Armlängs avstånd och titta inte för noga tack.
 
Nån dag ska jag ta mig ur det här. Nån dag ska jag kunna se mig själv i spegeln och känna att jag duger. Och verkligen mena det.. Nån dag ska jag älska mig själv..
 
 
 

Am I alone with the thoughts that I have?

I'm afraid that I'm scared of  myself

Am I the only one to doubt who I am?

Wish I was someone else

 

Everytime I try to swim, it pulls me, pulls me deeper down

Everytime I  try to fly, it holds me, holds me to the groud

 

It tells me I'm a freak, drains me, the monster inside of me

Freak

Save me

The enemy is inside of me

 

Would be easier to fight someone else than the war I fight within

It's  impossible to hide from yourself

Where do I begin?

Everytime I dare to dream it wakes me, wakes me with a cry

Everytime I  dare to love it hates me, hates me 'til it dies

 

It tells me I'm a freak, drains me, the monster inside of me

Freak

Save me

The enemy is inside of me

 

Screaming, laughing, the voice is inside my head

Freak, silent echo inside  my head

Love me, can you even love at all show me,

show me what I ought to  know

Mirror, mirror mirror on the wall tell me, tell me that I'm  beautiful

 

It tells me I'm a freak, drains me, the monster inside of me

Freak drains me the monster inside of me

Freak

Save me

The  enemy is inside of me

It tells me I'm a freak

 
0 Kommentarer till "Spegel spegel på väggen där.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!