Karpaltunnelsyndrom, stress, utkast till ett brev, musik som berör..

Till farbror doktorn bar det i förrgår där det konstaterades att jag har karpaltunnelsyndrom i båda händerna.. För er som inte vet vad det innebär så betyder det att nerver ligger ikläm i handleden. Hur det känns? Tänk känslan när foten håller på att somna, den där domnande känslan.. Plussa på känslan när foten håller på att vakna igen, den där surrande känslan. Så är det non-stop dygnet runt. Känslen i händerna är väldigt nedsatt samt greppstyrkan. Så nu ska jag göra handgymnastik och sova med handskenor och hoppas på att det blir bättre så jag slipper injektioner i handlederna och/eller operation. Med andra ord skit kul..
Hur detta kommer sig? En teori de har är att sköldkörteln spökat igen. Prover är tagna så nu inväntar jag svar.
 
De sista sagarna har det varit bra strävigt på jobbigt.. Folk blir sjuka till höger och vänster och vi får inte in folk. Själv har jag haft känningar av en förkyldning i en vecka men har motat bort så gott jag har kunnat. Ingen feber so far..
 
Har länge försökt att komponera ett inlägg.. Finns en del jag vill få sagt, men vad kommer det förbättra? Har gjort ett försök till en dialog, men inte fått nåt svar.
 
Har känt mig väldigt ensam det sista..
 
Lars Winnerbäck, min hjälte.. Vad hade jag gjort utan din musik, dina texter?
 
 
 Nu när du har sagt hur du tänker
Var det inte speciellt intressant
Vill jag skicka några rader från tippen
Från högkvarteret Greta Garbo
Jag hör en kräftskiva nere från gatan
Silltrutar uppe från taken
Ibland längtar jag ut i Europa
Men jag åker inte ensam igen

Har jag sagt att jag ska flytta till hösten
Trehundra meter åt öster
Jag ska sitta på balkongen när kvällen kommer
Och spökskriva dikter åt kungen
Och jag ska öppna som ett tvårumshotell
Där du kan komma och gå som du vill
Och kan jag så slänger jag bort allt jag har
Och bara sparar en fast telefon

Ingen ska se mig gå ner mig 
Jag kommer tillbaka
Här guppar ingen herrelös båt
Ett vingslag får luften att skaka
Ingen ska se mig gå ner mig, aldrig se mig så

Människor som håller sig i tiden
Lämnar ingen dröm bara drömd
Vi har ingenting här att predika
Och vi jagas ända in i sömnen
Jag ska måla med gouache och akryl 
Den tavla som jag alltid har tänkt mig
Ett svar på alla tänkbara frågor
Sen ska jag hänga den över din säng

Sa jag att jag har min förtröstan
I Jesus och den Helige Anden
Jag läser böcker som jag borde ha läst
Och jag lyssnar mest på Jimmie Rodgers
Och jag skiter i att svara när det ringer
Det är ett väldigt långsamt sätt att bli ensam
Jag retirerar och är snart tillbaka
På gatan där jag lärde mig gå

Ingen ska se mig gå ner mig 
Jag kommer tillbaka
Här guppar ingen herrelös båt
Ett vingslag får luften att skaka
Ingen ska se mig gå ner mig, aldrig se mig så

Och jag ska hitta dig igen längs med vägen
Innan jag har fyllt mina fyrtio
Jag gör plats på min nya balkong 
Om du vill odla din Hungarian Hot Wax
Och när jag möter ensamheten i trappan
Ska jag klä den i byxor och skor
Jag ska ringa mina vänner igen
Och vara nykter nästan varje kväll

Ingen ska se mig gå ner mig 
Jag kommer tillbaka
Här guppar ingen herrelös båt
Ett vingslag får luften att skaka
Ingen ska se mig gå ner mig, aldrig se mig så
0 Kommentarer till "Karpaltunnelsyndrom, stress, utkast till ett brev, musik som berör.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!