Tankeställare (i repris)

Vad härligt det var när man var liten.
Kärlek var en Puss på kinden.
Det värsta som kunde hända var när Barbie dockan tappade ena benet.
Den värsta gråten var när man ramlade och skrapade knäna.
Det största rädslan var för Monstret under Sängen.
Och man såg McDonalds som något speciellt.
Det roligaste kunde vara att hoppa i en vattenpöl.
Och det tråkigaste var att städa sitt rum.
Och allt man ville va bara att bli stor....

Vart tog den tiden vägen?
Idag är kärlek så jäkla komplicerat, för precis alla ska ha sin åsikt om det och den är så mkt svårare att hitta...
Nu finns det så mycket mer som är tråkigt och så mycket mer som man gråter för... Äter man på McDonalds så är man en lodis som folk hoppas ska bli fet...

Den stora rädslan och det värsta som kan hända då?? Det hur mycket som helst numera... Krascha med ett flygplan, pojkvän/flickvän som gör slut, vänner som sviker, dödsfall...
Listan kan hålla på i evigheter...

Och man ville bara bli stor... Numera vill man bara backa tiden och försöka grabba tag i det förflutna... För alla vill ju leva kvar i studentens lyckliga dagar, dagen då man träffade HONOM/HENNE, när man mötte idolen, när man fick sina barn, när man vann den där viktiga matchen..

För att inte snacka om alla krav som finns numera... Inte konstigt att fler och fler ungdomar mår dåligt idag..

Frågan är när nån ska reagera på allvar och bromsa allt... Reagera och AGERA... Slopa ett och annat prov, klappa sitt barn på huvudet och säga att du duger som du är / det provet spelade inte så stor roll / bry dig inte om de andra som säger elaka saker, riva ner alla reklam plansher med pinnsmala modeller och byta ut varenda jävla skylt docka så de ser åtminstone liiite naturliga ut, ge barn och ungdomar bättre sex- och samlevnads kunskap så de inser att de har för högra krav på sig sjäv, skrota string och bh:ar i barn storlekar.. För de ska fan inte ha det!! Jag menar... Visst ser det illa ut när en 12-åring lallar förbi nerspacklad med tajta byxor och string kanten långt ovanför byxorna?? Eller det kanske bara är jag som tycker så... Jag menar... Ni i min ålder.. Vad hade vi på oss?? Jo vi hade tajts och jeans och ofta en t-shirt till eller en relativt tajt tröja som gick nedanför naveln..

Hörde en jämnårig säga nyligen att hon önskade att hon var 16 igen.. Hell no säger jag! Fy fan för att vara tonåring igen och speciellt när det ser ut som det gör idag..

Visst jag hade roligt i den åldern, det hade jag.. Men dagarna som var jävliga var betydligt fler än de som var roliga..
Ja jag börjar bli gammal och ja jag är rätt tjock.. Men vet ni vad..? Hellre det än 16 och smal igen..

0 Kommentarer till "Tankeställare (i repris)"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!