Well...?

Imorgon är det dags för möte.. Jag, en läkare, min samtalskontakt, en från försäkringskassan och en vikarie för min chef..
Min framtid ska diskuteras.. Är det lämpligt att jag börjar jobba och i så fall hur mycket? Om inte, kan jag arbetsträna? Bör jag byta arbetsplats?
Är faktiskt nervös.. Hade velat ha med någon att hålla i handen.. Löjligt jag vet..


Så hur känns det nu då?
Helt ärligt så vet jag inte.. Det är från dag till dag. Ibland från minut till minut..
Idag har varit en bra dag.. Har fått städat, diskat, bytt gardiner mm.. Har faktiskt även skämt bort mig själv med spa och lite vin..
Dricker i princip ingenting these days.. 3 tillfällen på 2 månader..


Vissa dagar, som idag, känns som att det finns ett slut på eländet.. Att det är lättare att andas.. Att ljuset skymtar i horisonten..
Men andra dagar, som igår, vill jag inte vara med mer.. Har ingen ork till att kämpa..


Så kan väl knappast påstå att jag är stabil ännu..


Krille.. Jag tror inte du förstår hur viktig du är för mig.. Hur mycket du har hjälpt mig.. Du är min hjälte..
Du bad en gång om ursäkt för att du inte säger så mycket, men du gör det som jag behöver.. Du finns.. Du ryggar inte tillbaka när du ser vad jag gör mot mig själv och när ångesten river.. Du håller om mig.. Du kräver inte att jag ska prata.. Du finns..
1 Kommentarer till "Well...?"
Postat av: sanna

Han verkar vara en fin kille <3

URL: http://zombizan.blogspot.com
Datum: 2011-11-25 / Klockan: 00:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!