Ordmissbruk

Något som stör mig är hur man använder vissa ord..

Damp, cp, fitta, hora, deprimerad... Listan kan göras lång..

Att höra folk kalla varandra cp gör mig vansinnig.
Jag menar till och med mina systerdöttrar på 8 och 6 år vet att man inte säger så och varför..

Och deprimerad.. Följande hörde jag på bussen.. "Åh jag såg ett par så sjuuukt snygga skor. Men har inte råd med dem. Blir så deprimerad."
Hallå?? Det är en sjukdom??

Att vara deprimerad är inget vackert. Det är en smärta som skär ända in i märgen. Den som aldrig har mått så kan aldrig förstå.
För hur förklarar man hur det känns när det känns som att hjärtat och själen håller på att gå sönder? När man bara ville skrika rakt ut i vanmakt? När man är så desperat så man skadar sig själv i jakt på smärtlindring?
Hur förklarar man hur det känns när man vill dö?

Don't get me wrong. Har inga sådana tankar i dagsläget.
Vill bara påpeka vad ordet egentligen betyder.

Jag står på båda sidor. Både som den som är drabbad och som den som försöker trösta och lindra det onda.
Vanmakt.. Det säger mycket om båda sidorna.

Så.. För att leva som jag lär så lovar jag härmed att sluta ropa fitta åt mitt playstation när det inte går bra.

Amen
0 Kommentarer till "Ordmissbruk"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!