Sköta sitt jobb..

..är tydligen något som är väldigt svårt att göra..

I lördags märkte jag att vpm återigen tabbat sig när det gällde en av mina mediciner.. Denna sorten är ett s.k "licenspreparat". Alltså apoteket som säljer måste ha licens för det och det måste de ha för varje enstaka person..

Många gånger tidigare har det blivit strul med överföringen. Så hos apoteket har det bara stått "licensmedicin e-förskrivning". Men inte vilken sort.
För ca 1 månad sen ringde jag vpm och skällde ut dem och sa att de MÅSTE ha koll på det här..!

Så i lördags när jag, eller mamma rättare sagt, skulle hämta ut mer medicin så gick det inte.. För då hade de gjort fel likförbannat..
Ställen som vpm jobbar ju som bekant bara mån-fre.. Jippie..
Så jag fick ringa PIVA.. (Psykologisk IntensivvårdsAvdelning). Efter många om och men kunde jag åka in och hämta mediciner som skulle räcka till idag..
Och då inser jag att det inte ens är rätt medicin. Var medicinen jag hade innan, men bytte för den fungerade inte.. Så den har jag varit tvungen att ta i helgen och idag.. Kan ge mig fan på att receptet inte har kommit in sen när jag ska hämta det..
Ja, jag är arg.. Hur jävla svårt kan det vara?? Exakt de orden sa även läkaren på psykakuten. Han lovade att skicka ett argt mejl..


Fine att det blir fel en gång eller två, det kan jag köpa om man inte har skickat licensrecept på datorn innan.. Shit happens.. Men inte så här många ggr..
Känner helt ärligt inte för att vara nån form av försökskanin.. De vet att jag kan bli jäkligt dålig om mina mediciner inte fungerar..

Men då är det väl inte mer än rätt att de betalar mina karensdagar?? Eller??


Så vart det måndag igen.. Veckorna består av måndagar, fredagar och söndagar..
0 Kommentarer till "Sköta sitt jobb.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!