Cleaning out my closet (to much info)

Ofrivilligt barnlösa.. Smaka på den ni.. För det är så jag och Krille titulerar oss these days.. 
Jag har nånting som kallas pco. Enkelt förklarat är det ofarliga blåsor på äggstockarna som ställer till det med ägglossningen. Antingen har man väldigt oregelbunden mens eller ingen alls.
 
Har vetat detta i ett par år, men inte behövt befatta mig med det eftersom barnfrågan inte varit aktuell. Har dessutom ätit p-piller så har haft regelbunden mens pga det.
Men så slutade jag med dem i höstas för de började krångla pga en annan medicinering. Blödde lite hipp som happ.
Allt fungerade som det skulle, i 2 månader. Sen vart det radiotystad från äggalådan. Efter 6 månader tog jag mod till mig och gick till gyn. Där kom käftsmällen.. Ofrivilligt barnlös..
 
Hade väl haft på känn att det skulle bli så här, men det där knäckte mig. Har sällan känt mig så värdelös. Ska jag fela på ännu ett område? Är det ödets ironi att kockotanten inte kan avla?
Har gått ett par veckor men kämpar fortfarande med jobbiga tankar.
 
Allt är inte helkört. Kan ta hormoner för att få igång mensen, för att sedan ta hormoner som ger ägglossning. Och så finns det ivf.
 
Har kört en vända med de hormonerna, men vet inte om det har fungerat. Har kissat på typ 50 000 ägglossningstester för att sen får höra att vi med pco kan slänga dem åt helvete för det blir ofta missvisande resultat. 
Så det återstår bara att se om jag får mens eller inte.
 
Vad ville jag ha sagt med detta? 
Jo.. Har ju varit mycket spekulerationer om huruvida jag är på tjocken eller inte.. Och nu förstår ni kanske varför jag vill be er om att sluta fråga och antyda om det är dags för en bebis snart. Har gått upp en del i vikt pga lite tröstätning vilket är sådär roligt..
2 Kommentarer till "Cleaning out my closet (to much info)"
Postat av: Sanna

Vilka tråkiga nyheter! Vet inte riktigt vad jag skall skriva, det förändrar ju inget. Men jag lider med dig och hoppas på att det löser sig! En massa kramar till dig 💕

URL: http://zombiezan.blogspot.com
Datum: 2014-05-16 / Klockan: 22:52:31
Postat av: Carro

Underbara, älskade! Så tråkigt att läsa, blir så ledsen för er skull. Vet inte riktigt vad jag skriva mer, finns väl ingenting som kan göra saken bättre. Jag hoppas du vet att jag finns här, om du vill prata eller så.
Och samtidigt blir jag så arg på alla som antyder om bebisar hit och dit. För det är som jag brukar säga till folk; alla kan inte få barn och dessutom så kanske inte alla ens vill ha barn... Så jädra känsligt att kommentera!
Tusen, tusen kramar!


Datum: 2014-05-20 / Klockan: 23:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!