Reunion..

Igår vart det reunion med Berget kollegor. Var ute och åt på Invito. Åt himmelskt god pasta. =)
 
Var SÅ roligt att träffa alla igen och bara prata och ha roligt. Men samtidigt kändes det hela så jäkla sorgligt..
 
När man slutar normalt sett så har man ju tagit beslutet själv och sagt upp sig. Sen meddelar man kollegor och sätter ett sista datum. Vi hade som tradition att man tackade av vederbörande. Vi gick ut och åt eller sågs hemma hos någon och åt där, gav en liten present till kollegan och hade en förbaskat trevlig kväll.
 
Nu blev det liksom bara, poff..
 
Jag kom till jobbet en fredag och fick då reda på av chefen att från och med nästa vecka går du bredvid på grytvägen. 2 pass kvar bara sådär..
 
Inser hur detta låter.. Sitter inte och fiskar efter en kväll till "min ära" och presenter.. Men känner mig helt ärligt lite lurad.
Tanken på att byta jobb hann knappt landa innan jag rycktes upp från berget och placerades på grytvägen.
Tack och hej leverpastej liksom. Ingen trevlig kväll med gänget för att markera att min tid på berget är slut.. Bara poff..
 
I och med att bytet inte var frivilligt och att det gick så jäkla fort, så måste jag på nåt vis förtränga berget för att kunna ta in mitt nya jobb och kommma in i gänget där.
 
Att förtränga saker är inte bra, det vet vi allihopa.. Så i fredags blev det en stor meltdown här hemma.. Allt som hänt det sista, ledan på att ha ont, annat smått och gott bara bubblade upp och jag storgrät i typ 2 timmar.
 
Så att träffa alla igår var bitterljuvt.. Kändes som att jag inte hörde hemma i gänget längre.. Och på sätt och vis gör jag ju inte det heller..
 
 
0 Kommentarer till "Reunion.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!