That's all folks...

Det var det.. Igår var sista passet på Berget.. Var så jäkla surrealistiskt att packa ihop sina saker och lämna sin arbetsplats sen 8 år. Speciellt när det inte var ett val jag själv gjort.
 
För att ta det från början..
30 augusti förlorade vi en fantastisk människa. Kvinnan jag hade förmånen att vara assistent åt. Som jag fick äran att lära känna.
I en perfekt värld hade jag och mina kollegor hjälpt varandra igenom sorgen och så småningom hittat en vardag igen på jobbet.
Nu är inte världen perfekt. Inte när pengar styr.
Nedskärningar var tvungna att göras. Mitt i allt det onda, i chocken och sorgen. Folk var tvungna att flytta på sig. När vi behöver varandra som mest. Jag är en av dem.
Det har varit många turer fram och tillbaka.. Men det hela slutar med att jag flyttas till Grytvägen i trönninge.
 
1 oktober tillträder jag tjänsten. Så fram tills dess ska jag skolas in fick jag reda på i fredags. Så hade bara två pass kvar hux flux. Och poff var dem gjorda och inskolning väntar. Känns helt jävla absurt..
 
Är så otroligt tacksam för att Disa också var på plats igår så att jag inte var ensam. Var så jäkla tungt att gå runt till alla kunder och berätta att jag skulle sluta. För att inte tala om hur kämpigt det vara att packa mina saker. Att städa bort mig själv..
 
Lyckades att hålla mig tills jag kom ut till bilen, men väl där grät jag som ett barn. Av sorg, frustration och ilska..
Hur blev det så här? Vart tog du vägen? Du var en sån som bara skulle finnas. Vart är du nu?
 
Din begravning var bland det värsta jag varit med om. Otroligt fin och personlig. Men samtidigt så oerhört smärtsam.
När klockorna började ringa för att symbolisera att cermonin skulle starta fick jag panik. Det är alltså på riktigt? Det är inget dåligt skämt? Det är sista gången jag är i samma rum som dig? Klockorna symboliserade starten på vårt sista farväl till dig och jag var inte redo..
 
Älskade du.. Om du bara visste hur mycket jag saknar dig. Hur tomt det är utan dig. Jag har så mycket jag vill berätta för dig och du är borta.
 
Jag hoppas innerligt att vi ses igen.. <3
0 Kommentarer till "That's all folks..."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!