Vila i frid

Nu har vi äntligen kommit hem. Men ett inlägg om resan får vänta. För en fantastisk människa har gått ur tiden. 
 
Nyheten om din bortgång nådde mig när jag precis kommit hem. För en vecka sedan lämnade du jordelivet. Mina kollegor ville inte att jag skulle få veta det på resan, vilket jag uppskattar. För nyheten fick marken att rämna. 
Hade ju så mycket jag ville berätta för dig. Goda nyheter att dela med mig av.
 
Så här i efterhand undrar jag om du inte hade det på känn. Saker du sa och gjorde får mig att fundera. 
 
Hur som haver så kommer jag att sakna dig. Dina kloka tankar, din sköna humor, våra sena samtal innan vi släckte lampan, din generositet, allt..
 
Du har kämpat så tappert. Men nu skiljs våra vägar. Och jag hoppas att du återförenats med Hasse.
 
 
Du förlorade ju målet.
Du förlorade din strid
Men, något säger mig
Att du gett dessa händelser tid
Det är något som ändrats här
Och jag tror jag vet vad det är 
Livet är dig inte längre kärvt
För här står du mot det och ler 
 
 
'Til we meet again
Until then, goodbye
 
<3
 
0 Kommentarer till "Vila i frid"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!