Life on hold..

Sen i måndags är mitt privata liv pausat.. Det var då fina "Doris" kom till segelvägen. All tid som inte har lagts till jobbet har gått åt till att hjälpa henne och försöka bolla uppmärksamheten så mina fyrbenta inte känner sig övergivna. De kommer alltid i första hand. Men hjärtat värker så för den fina tjejen
 
Idag har telefonen gått varm. Började vid åtta i morse och var först runt fem som den fick välförtjänt vila.. Tangentbordet borde vara utslitet efter alla mejl, all vädjan på fb och till att svara på idiotiska kommentarer från en person som visar sig vara nån helt annan än jag trodde.
Min värld rymmer inte folk inte har någon som helst medkänsla för djur. I min värld är det oförlåtligt att vara stygg mot ett djur. 
 
Har gråtit bittra tårar för denna tjejen. Har fått info att hon troligtvis varit hemlös länge då folk har hört av sig och sagt var och när de sett henne. Men många av dessa underbara människor har gett henne mat och en tog till och med in henne i flera timmar, trots att hon redan har två egna katter och två i egenskap av jourhem. Så det finns fler än jag med stora hjärtan som ömmar för ensamma katter.
Vi har väl egentligen inte heller möjlighet att inhysa henne. Men alternativet är att hon får vara ute i kylan. Aldrig i livet, bara igår kväll noterade jag en temperatur på 12 minus. Hon hade förfrusit tassarna.
Nä möjlighet har vi väl egentligen inte.. Men finns det hjärterum.. Vi löser det!
 
Djurskyddet är inkopplat och hjälper till att söka efter både ägarna och ett långvarigt jourhem. Här kan hon stanna som max till 26/12. Dagen efter åker jag till skeå och stannar troligtvis till 6 eller 7/1.. Mina misar klarar sig. De är vana att vara ensamma och vid att päronen kommer och passar dem. Men hade varit extremt orättvist mot henne. Hon får vara ute i lägenheten lite då och då under dagen. Men då under uppsikt av mig. Så fort jag märker att hon börjar bli obekväm får hon gå in i badrummet igen.
Och det har funkat riktigt bra idag. 
 
Hade vi bara bott större hade hjärtat gärna fått stanna, inga problem. Men fyra katter på denna ytan.. Det är inte rättvist mot dem. Då har de ingen chans alls att få vara ifred.
 
Men bollen är i rullning, har räknat till ca 80 delningar på fb, det kommer en bild i hn imorgon, det sitter bilder på stan, polisen har bild och beskrivning och ringde senast idag för att stämma av och berättade att de jobbar därifrån med och djurskyddet är inkopplat som har lagt ut bild och info på 3 olika sajter och jobbar aktivt för att hitta en lösning. Har tät kontakt med dem. Så fort nån får reda på något rings det direkt. Har pratat med dem 3 ggr idag bara.
 
Det som gör mig så jävla ledsen är att trots allt detta står vi fortfarande och stampar på samma ställe..
 
Det behöver inte vara så.. Men en hemlös katt.. En hemlös katt som tycks vara dräktig.. Det är inte svårt att dra slutsatser där..
Jag vill inte tro illa om människor, men det verkar fishy..
 
0 Kommentarer till "Life on hold.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!