Ett stråk av tacksamhet..

Här sitter jag.. Med håret på ända och fortfarande klädd i morgonrock.. Funderar över vad som hänt den senaste tiden.. Vart tiden har försvunnit och vad jag har gjort med den..

Många dagar har tillbringats i morgonrocken.. Dagar då jag bara har legat och stirrat in i väggen.. Dagar som kan tyckas har varit rent slöseri..


Men jag ser det faktiskt inte så.. Inte längre.. Jag känner mig inte dum för att jag har låtit så läng tid gå utan att göra något.. Jag har behövt detta.. Jag behöver det.. Att ha dagar som inte innebär några måsten.. Att isolera mig själv.. Att enbart umgås med folk för att jag vill och inte för att jag borde..


Jag har påbörjat en ny resa.. En resa där jag hoppas hitta mig själv igen.. Det är ingen lustfylld resa.. Den är fylld med tårar och ångest.. Hur kan jag ha misshandlat mig själv så?? För det är jag själv och ingen annan som bär det största ansvaret..




Jag har varit en usel vän det sista.. Det är jag pinsamt medveten om.. Men jag tänker faktiskt inte be om ursäkt för det.. Jag behöver tid för mig själv för att kunna läka.. Jag söker upp er när jag orkar..
Vill ni inte vänta och tycker att jag är egocentrisk, ja då är det så..




Har börjat se saker som finns i mitt liv som jag inte kunnat se innan.. Att jag har saker att vara lycklig och tacksam för..
Vågar inte omfamna det ännu.. Är fortfarande för känslosamt.. Men jag ser det.. Jag ser äntligen det!
2 Kommentarer till "Ett stråk av tacksamhet.."
Postat av: sanna

Gumman då!!! För mig har du alltid vart en god vän i alla fal. och du skall ta den tid du tycker att du behöver. för jag försvinner i alla fall ingenstans så vitt jag vet ;-)

Ta hand om dig fina du så hoppas jag vi kan slänga våra lurviga snart igen. pussar och kramar till dig min vän!

URL: http://zombiezan.blogspot.com
Datum: 2011-11-07 / Klockan: 16:51:17
Postat av: Carro

Jag väntar så länge som det behövs, det vet du! <3

URL: http://niiiilorac.blogg.se/
Datum: 2011-11-07 / Klockan: 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!