Äh say what??

Våldtäkt när flickvännen sov


"Västmanlands tingsrätt har dömt en 19-årig man från Västerås för våldtäkt eftersom han hade sex med sin flickvän när hon sov, rapporterar Sveriges Radio P4 Västmanland. Flickvännen hade tagit en sömntablett och samlaget var därför inte frivilligt, anser domstolen.

19-åringen säger sig ha trott att flickvännen var avslappnad snarare än att hon sov och nekar till brott.

Straffet blev fängelse i 14 månader och 85 000 kronor i skadestånd"


Rätta mig om jag har fel.. Men märker man inte rätt tydligt om någon sover??
Jag tar ibland sömntabletter så jag vet hur hårt man sover..

Borde man om inte annat reagera på bristen på respons??


Jag tycker iallafall att det var rätt att döma honom.. I en relation eller ej, men båda ska vara med på det och ha möjlighet att säga nej.

0 Kommentarer till "Äh say what??"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!