There is no other love like a mothers love for her child

Måste tillägna ett inlägg åt min kära mami. För frågar ni mig så är hon den bästa av den alla.
Hon ställer upp och finns där trots att hon har sitt egna att hantera.

Hon kollar mina katter och ser till att de har det bra när jag jobbar långa pass.
Och när jag kommer hem från ett sådant kan det vara diskat eller stå en bukett blommor till mig. Sånt lyfter ett ton från mina axlar.

Hon har varit en ängel som har skjutsat mig till och från jobbet i vinter när bussarna inte har klickat alls med mina arbetstider. Ställer ju av mopeden på vintern. (stort tack till pappa med)

Hon bjuder på mat så att vi i klanen Karlsson kan samlas. (pappa finns givetvis också med, men mamma lagar maten. Ja såvida det inte bjuds på grillat.)

Hon åker hem till Johan & Göran (hennes bröder) och hjälper dem med gardiner mm inför och efter jul.
Hon hjälper dem även när det är deras tur att ha kalkonmiddagen.


När jag möter trasiga familjerelationer bland brukarna på jobbet så inser jag vilken tur jag har haft. Jag har aldrig behövt att ifrågasätta om jag är älskad eller om mina föräldrar bryr sig om mig.
De finns där i vått och torrt.
Tyvärr är jag dåliga på att berätta sånt här för dem.


Men mami.. Detta är till dig, våran klippa. <3

 

0 Kommentarer till "There is no other love like a mothers love for her child"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!