För höga förväntningar??

Idag var första dagen på Östergården.. Tanken är att jag ska mjukstarta på ett annat ställe där det är lite lugnare.. Fick höra att vårdtagarna är dementa och att många har sondmatning..

Jo men tjena..
Var knappt en bokstav rätt.. Ska jobba 11-14.30 eftersom jag bara ska jobba 25% nu.. Blev satt i arbete direkt.. Fick en snabb genomgång av namn och vilket rum de bor på, sen jag ska plötsligt ta med en på julbasar, ensam.. Visste inte ett skit om den kvinnan, knappt namnet ens..
Jag jobba ensam hela passet och så skulle det inte vara alls! Jag skulle vara utöver, bredvidgång.. Är kanske känslig men tyckte det var fruktansvärt orättvist att sätta mig ensam.. Kände mig som en jävla idiot..


Kanske blir det bättre imorgon, men där är det återigen fel.. Jag ska jobba mån, ons, fre.. Jag ska vara ledig minst en dag mellan passen..


I fredags, när jag skulle börjat, visste jag ingenting.. Likaså i måndags.. Igår fick jag besked om vart jag ska vara och när..
Är bara besviken på hur det hela har hanterats..
2 Kommentarer till "För höga förväntningar??"
Postat av: sanna

Låter inte als bra!! Kan du inte säga till dem? Det är ju viktigt att du inte tar på dig för mycket när du precis kommit tillbaka. Tycker inte alls du är gnällig. Jag förstår dig! Kramar

URL: http://zombiezan.blogspot.com
Datum: 2011-12-08 / Klockan: 22:32:48
Postat av: Carro

Men oj, vad hände där?! Jag tycker absolut du bör säga ifrån att det inte känns okej. Rätt ska vara rätt. Du har ändå varit sjukskriven och kommer tillbaka till ett helt nytt ställe, med nya människor, då borde du ju vara utöver som du skriver!? Håller tummar och tår för att det löser sig, annars får du höra av dig så kan jag komma och morra lite åt dom! Love <3

URL: http://niiiilorac.blogg.se/
Datum: 2011-12-09 / Klockan: 15:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!