Sånt som gör mig arg..

Nån som såg på det däringa debatt programmet i fyran igår kväll?? Blir så jävla förbannad..

De har en stor kampanj nu om att man ska donera blod.. För det är alltid brist vid storhelger.. Underbar satsning.. Men..
Donera blod är inte för alla..

Nej nu hetsar jag inte upp mig över alla regler.. Jag, exempelvis, får inte pga mina mediciner och för att jag inte kan.. Det finns inget tillräckligt stabilt att sticka i.. Astmatiker för inte heller mm mm..

Det som gör mig arg att homosexuella inte får. I synnerhet inte homosexuella män. Orsaken är för att de är riskfaktor.. Att "bögsex" sprider hiv/aids.. (mina ord inte deras. men de sa mer eller mindre så)
Fine, på 80-talet kanske..
Men som killen sa igår, hur är det med alla partykids idag som åker på solsemestrar och ligger runt? Och det faktum att heterosexuella inte är alltför duktiga på att använda kondom vid tillfälliga förbindelser?? Är inte det en risk?? Eller folk som köper sex.. Det är ju knappast något man skyltar med på blodcentralen. Eller??

Deras lösning är ett års karens.. Alltså att du måste "vara avhållsam" i ett år..
Men som killen igår, återigen, som lever sen en tid i ett monogamt förhållande.. Måste han och hans partner också ha karens då?? För om de testar sig och bådas test är negativt och de bara håller sig till varandra så är det ju lugnt.. HIV är inget som kommer med ett brev på posten för att två män har sex..


Det är 2011 ffs.. Skärpning!
0 Kommentarer till "Sånt som gör mig arg.."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!